Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

Kattenbrokjes

Een nieuwe kat, een nieuwe aanpak. Waar ik eigenlijk mijn katten altijd droogvoer gaf en heel af en toe eens een zakje natvoer (delen door drie) heb ik me wijs laten maken dat natvoer eigenlijk beter is voor je beest.
Dus toen Floortje kwam kreeg ze als basis natvoer en daarnaast droge brokjes. Consumentenbond had net een test gepubliceerd en daar kwamen de Plus Pate brokjes als beste uit de test. En Floortje vond ze lekker dus dat werd het.
Kennelijk hadden meer personeelsleden van onze miauwende vrienden dat ontdekt en steeds vaker kwam het voor dat deze brokjes niet op voorraad waren in de winkel. Tja, dat is niet best.

Dan de test er nog maar eens op na slaan. De Aldi brokjes waren ook goed getest en voordelig. Dan die maar. Er waren een paar smaken die niet naar mevrouw haar zin waren (lever als ingredient) maar de rest was een schot in de roos. De overgang ging soepel en Floortje vond deze brokjes prima. Voorraad was niet een probleem bij deze winkel dus prima opgelost.

Totdat de Aldi besloot om andere brokjes te gaan verkopen. Ik heb er een paar blikjes van gekocht maar toen ik de verpakking open maakte stonken die brokjes. Dat vond mijn beest ook, ze trok haar neus er voor op en ging naar de droge brokjes.

Dan maar naar de Lidl, die hebben ook brokjes. Ook die waren niet goed genoeg voor mevrouw. Het zoveelste blikje kon weer naar de vuilnis, mevrouw rook er even aan en dat was het dan.

Ten einde raad dan toch maar naar de Jumbo, eigen merk brokjes in gelei. Deze in het voerbakje gedaan maar deze waren kennelijk zo smerig dat Floortje niet eens wilde ruiken aan de brokjes. Ook de andere smaak had hetzelfde resultaat.

Dan maar over op een merk, daar mag je van verwachten dat deze ternminste verkrijgbaar zijn in een gelijke samenstelling. Momenteel zijn er twee soorten Felix die ze lekker vindt, de rest is moeilijk of onmogelijk.

Mevrouw vindt deze dan eindelijk weer eens echt lekker. De tomaat / tonijn in gelei en de eend / gevogelte in gelei. De rest is niet goed genoeg. Ik hoop dat het debacle met kattenvoer dan nu eindelijk is opgelost. Maar ik moet er niet aan denken als de Lidl stop met deze droge brokjes. We gaan het meemaken.

Het leven van een personeelslid in dienst van Floortje valt niet mee :)

Log In of Registreer om te reageren.